باید مجلس ترحیم سازمان حفاظت محیط زیست را برگزار کنیم

 سازمان محیط زیست، چرخ زاپاس وزارت کشاورزی می شود

 

 گردآورنده: حنیف شیرزادی

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص طرح مجلس شورای اسلامی در خصوص ادغام وزارت جهادکشاورزی و سازمان محیط زیست افزود: با اجرای این طرح باید فاتحه سازمان محیط زیست را خواند و مجلس  ترحیم آن را برگزار کرد. 

 

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا،‌نشست خبری "فاطمه واعظ جوادی" معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با خبرنگاران در آخرین روزهای کاری دولت نهم حاشیه های جالبی داشت.
* وی گفت: باید بخش حاکمیتی سازمان استاندارد و همچنین حوزه سازمان مراتع و جنگل ها نیز به سازمان حفاظت محیط زیست ملحق شود نه اینکه این سازمان به معاونت یک وزارتخانه بدل شود.
* به گفته وی، ‌ماموریت محیط زیست از تک سلولی ها، ‌پستانداران، ‌تالاب ها، نهنگ ها، طبیعت، تالابها،‌آلودگی هوا تا دریاهاست، بعد چطور می شود این سازمان را به معاونت یک وزارتخانه با عنوان "آب، کشاورزی و محیط زیست" تبدیل کرد.
*‌ به وزیر قبلی راه و ترابری گفتم " خدا ترا ببخشد "
معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست گفت: به وزیر قبلی راه و ترابری گفتم به دلیل اجرای طرح های که موجب تخریب جدی محیط زیست شده ،‌امیدوارم خدا ترا ببخشد.
* ‌واعظ جوادی افزود: به وی گفتم که به پابوس امام رضا (ع) برود و به خاطر تخریب محیط زیست کشور حلالیت بطلبد.
به گفته وی، وزیر راه پیشین همواره به دلیل مخالفت سازمان با طرح های عمرانی در حوزه محیط زیست ازاین سازمان آنهم با ذکر دلایلی مانند اینکه محیط زیست به خاطر چند حیوان از توسعه کشور جلوگیری می کند، انتفاد می کرد.
*‌وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه شما به عملکرد سازمان متبوع خود در چهار سال اخیر از 100 نمره 80 می دهید ،پس چرا در میان گزینه های ریاست سازمان برای دولت دهم نیستید،‌گفت:‌ باید برای خدا کار کرد و هرآنچه که مقدر و تقدیر است را باید پذیرفت و از آن خشنود بود.
*‌وی افزود: البته باید از تیم 10نفره گزینش باید پرسید که چرا نام من در میان نیست هرچند که ممکن است من در دولت دهم نیز باشم، وظیفه من خدمت به مردم است و شخص رییس جمهور را آدمی صادق و دارای شجاعت برای انجام کار می دانم و برهمین اساس هرجا که لازم باشد در خدمت این دولت هستم. به گفته وی،‌رییس جمهوری همواره حامی محیط زیست در کشور بوده و هیچگاه این سازمان در دولت نهم تحت فضار برای پذیرش طرح و مصوبه ای نبوده است.
*‌ وی با اشاره به اینکه در این چهار ساله شب و روز برای ارتقا فعالیت های سازمان همراه دیگر مدیران و کارکنان سازمان محیط زیست تلاش کرده افزود: دراین مدت به دلیل کار زیاد متوجه نشدم پسرم چطور بزرگ شد.
‌واعظ جوادی گفت: بیشتر شب ها تا پاسی از شب در اداره و دفتر کار خود و مشغول رفع مسایل و مشکلات بودم،‌البته امروز صبح صبحانه را با آقا مهدی(آقازاده ام) خوردم چراکه امروز روز تولد وی بود.
*‌یکی از خبرنگاران از وی پرسید :"چرا در مواقعی که نتوانستید از محیط زیست حمایت جدی کنید و مانع اجرای طرحی علیه زیست محیط کشور در این حوزه شوید، استعفا ندادید" گفت: اعتقادی به استعفا ندارم . هرکس از اول مسئولیتی را قبول می کند باید تا آخر پیش ببرد،‌البته دراین مدت توصیه هایی برای استعفا به من شد.
وی گفت: من از مدیرانی نیستم که وقتی بلند می شوم صندلی خود را نیز همراه ببرم،‌ ولی در حد توان از این حوزه دفاع کرده و از عملکرد خود راضی هستم چراکه کار را برای رضای خدا انجام داده و می دهم.
* واعظ جوادی گفت: خودم و تمامی مدیران سازمان تا آخرین لحظه حضو رمان همانند لحظه اول ورود فعالیت های خود را انجام خواهیم داد.
*‌معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست در ابتدای این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار ، ‌از خبرنگاران این حوزه به دلیل اینکه وی به واسطه مشغله زیاد کاری نشست های خبری منظمی برگزار نشده ،‌ پوزش خواست.
*‌ "واعظ جوادی" هنگامی که یکی از خانم های خبرنگار سئوالی را از وی پرسید،‌گفت: ابتدا باید به شما تبریک بگویم چون ازدواج کرده ای و اعتقاد دارم ، باید زنان و مردان جوان شوهر کنند که این جمله وی "مردان جوان شوهر کنند" باعث خنده خبرنگاران مرد حاضر در جلسه شد.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در مدت چهار سال ریاست خود براین سازمان تنها در سه نشست خبری مختص تشریح فعالیت های سازمان با خبرنگاران به صورت جمعی و در قالب نشست های خبری شرکت کرد.
اجتمام **1625//1599

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر 626397

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد